Cum poate proteja turismul mediul înconjurător

Cei care au afaceri în turism înțeleg cât de importantă este satisfacerea tuturor necesităților clientului, un client care în ultimii ani a devenit din ce în ce mai pretențios și mai atent la detalii, având o gamă variată de opțiuni la dispoziție. În ceea ce privește locurile pe care le alege pentru a-și petrece vacanțele sau pentru a se răsfăța un timp mai scurt, acestea sunt numeroase, indiferent că vorbim despre România sau alte țări.

Tocmai de aceea, cu cât deținătorii de afaceri în domeniu înțeleg mai bine acest fenomen, cu atât ei vor avea de câștigat, iar clienții se vor înghesui. În ultimii ani a crescut foarte mult atenția la modul în care sunt făcute anumite servicii din perspectiva atenției la nevoile mediului înconjurător. Un client educat va prefera întotdeauna să meargă într-un loc unde poluarea este inexistentă sau măcar la un nivel scăzut, unde nu este înconjurat de plastic și alte materiale dăunătoare mediului.

Ce pot face cei care lucrează în turism? Este foarte simplu. După cum spuneam mai sus, atenția la detalii este esențială. Un client va aprecia că în hotel sau în restaurant nu există plastic și că mobilierul este din lemn. Va aprecia că mâncarea sau alte produse îi sunt înmânate în ambalaje biodegradabile. Va pune preț pe faptul că la bar cafeaua este servită în pahare biodegradabile și reciclabile și nu în plastic. Toate aceste lucruri mici fac diferența, atât din punct de vedere al modului în care clientul va privi locul respectiv, cât și din punct de vedere al faptului că vorbim despre un loc prietenos cu mediul.

Din fericire, în industria turismului și în orice alte industrii e foarte ușor în prezent să fie satisfăcute aceste pretenții deoarece există foarte mulți producători și furnizori de materiale biodegradabile. Aceștia pun la dispoziția managerilor o gamă variată din care să aleagă, cum ar fi: pungi biodegradabile, cutii, chese și dantele, paletine, pungi pentru servire, șervețele, bețe pentru bomboane, bețe pentru frigărui sau pentru aperitiv, pentru vată de zahăr, bețișoare chinezești, minifurcuțile, pahare, capace pentru pahare, suporți sau mansoane pentru pahare, hârtie de copt sau de ambalat, sacoșe, caserole, capace, farfurii, forme de copt, tacâmuri, platouri, boluri, coșuri, cupe, sosiere, tăvițe etc.

Clienții vor reveni cu drag în acele locuri în care respectul față de natură este evident, iar aici sunt două motive principale. În primul rând, pentru că fiecare om ține la sănătatea lui și a mediului înconjurător și în al doilea rând pentru că astfel acel client are șansa să contribuie el însuși la scăderea gradului de poluare.

Ce câștigă patronii care înțeleg importanța acestor lucruri? Câștigă, evident, clienți. Deoarece un om mulțumit va merge acasă și va recomanda și altora acea locație care l-a impresionat din acest punct de vedere, și nu numai.

Turismul este o industrie importantă și o industrie din care, direct sau indirect, fac parte foarte mulți oameni. Tocmai de aceea, grija față de mediu trebuie să vină și din această zonă cu un impact foarte mar asupra mediului înconjurător.

Lasă un comentariu...

*